Sieci handlowe Auchan Polska i Intermarché poinformowały o nawiązaniu współpracy partnerskiej, której celem jest utworzenie długoterminowego sojuszu zakupowego na polskim rynku. Wyrazem zawartego porozumienia jest podpisany list intencyjny, w którym obie sieci uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat. Intermarché i Auchan Polska złożyły 24 maja br. dwa wnioski do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.
Partnerzy oczekują, że ich współpraca przełoży się na wzmocnienie relacji z dostawcami - dzięki poszerzeniu ich perspektyw biznesowych, a także zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek. Ostatecznymi beneficjentami zawiązanego sojuszu będą polscy konsumenci, którzy zyskają dostęp do szerokiego asortymentu produktów w cenach pozwalających im na oszczędniejsze gospodarowanie domowymi budżetami.
Intermarché i Auchan Polska zamierzają stać się równoprawnymi właścicielami nowopowstałych podmiotów prawnych, które jako centralne jednostki zakupowe reprezentować będą obie sieci w rozmowach z kontrahentami. W pierwszym ze złożonych do UOKiK wniosków zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych i międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Drugi wniosek odnosi się do towarów lub usług, które Auchan oraz Intermarché nabywać będą na potrzeby prowadzenia własnej działalności.

Przymierze zakupowe, które zamierzamy zawrzeć chcielibyśmy rozwijać w perspektywie długoterminowej i liczymy na to, że w sposób pozytywny wpłynie na rynek handlu spożywczego w Polsce. Jesteśmy przekonani, że zyskają na tym przede wszystkim klienci. Łącząc potencjał obu sieci stworzymy naszym dostawcom szansę do wspólnego i trwałego rozwoj
Maciej Ćwikliński, Prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché w Polsce
Podejmujemy tę współpracę w przekonaniu, że pozwoli nam z jeszcze większą skutecznością dbać o siłę nabywczą polskiego konsumenta, co wraz z dostępnością wyjątkowo szerokiego asortymentu na stałe wpisane jest w strategię naszej sieci. Liczymy także, że przyniesie nowe możliwości rozwoju biznesu dla naszych dostawców, z perspektywą dalszego rozwoju długoterminowych partnerstw
Alexandre Saussard, Prezes Auchan PolskaW przypadku uzyskania zgody Prezesa UOKiK na koncentrację dojdzie do zawarcia wiążącej umowy pomiędzy sieciami. Może to nastąpić do końca trzeciego kwartału tego roku, o czym przedstawiciele obu stron poinformują rynek w stosownym czasie.
Auchan Polska
Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.
Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.
Intermarché w Polsce
Intermarché to jedna z największych sieci supermarketów franczyzowych w Polsce pod względem obrotów. Intermarché działa na polskim rynku od 1997 roku. Wchodzi w skład Grupy Muszkieterów, którą stanowią niezależni przedsiębiorcy. Sklepy Intermarché działają w formatach Contact oraz Super i zlokalizowane są głównie w małych, a także średnich miejscowościach. Sieć jest także liderem przymarketowych stacji paliw z liczbą niespełna 70 punktów w kraju. Jest aktywnym graczem rynku e-grocery z liczbą 57 punktów Drive Intermarché.
Intermarché to jedna z największych sieci supermarketów franczyzowych w Polsce pod względem obrotów. Intermarché działa na polskim rynku od 1997 roku. Wchodzi w skład Grupy Muszkieterów, którą stanowią niezależni przedsiębiorcy. Sklepy Intermarché działają w formatach Contact oraz Super i zlokalizowane są głównie w małych, a także średnich miejscowościach. Sieć jest także liderem przymarketowych stacji paliw z liczbą niespełna 70 punktów w kraju. Jest aktywnym graczem rynku e-grocery z liczbą 57 punktów Drive Intermarché.
czy chcesz
odmienić swoje Życie?
Zostań właścicielem supermarketu Intermarche!
Masz pytania lub wątpliwości dotyczące prowadzenia sklepu? A może jesteś już wstępnie zdecydowany? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku dni roboczych.Prosimy, przemyśl te kwestie przed kontaktem: oferujemy sprawdzony biznes, niezależność, a przy tym możliwości rozwoju i praktyczne wsparcie przy tworzeniu nowego przedsiębiorstwa. W zamian oczekujemy jednak wkładu własnego w wysokości min. 400 tys. złotych (niepochodzących z kredytu), a także zaangażowania, otwartości na zmiany i nową wiedzę. Jak się z tym czujesz?
Zostań właścicielem supermarketu Intermarche!
Masz pytania lub wątpliwości dotyczące prowadzenia sklepu? A może jesteś już wstępnie zdecydowany? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku dni roboczych.Prosimy, przemyśl te kwestie przed kontaktem: oferujemy sprawdzony biznes, niezależność, a przy tym możliwości rozwoju i praktyczne wsparcie przy tworzeniu nowego przedsiębiorstwa. W zamian oczekujemy jednak wkładu własnego w wysokości min. 400 tys. złotych (niepochodzących z kredytu), a także zaangażowania, otwartości na zmiany i nową wiedzę. Jak się z tym czujesz?