Książka budżetowa to corocznie przygotowywany przez serwisy centralne i przedsiębiorców dokument, zawierający obowiązujące na dany rok wskaźniki związane z funkcjonowaniem spółki. Należą do nich m.in:

  • obrót budżetowy dla poszczególnych formatów,
  • udziały poszczególnych kategorii produktowych oraz ich marże,
  • procentowe poziomy kosztów w odniesieniu do obrotu budżetowego
  • budżetowy rachunek wyników.

To również zbiór praktyk i wskazówek pozwalających na lepsze zarządzanie sklepem. Książka budżetowa podzielona jest podobnie jak sam rachunek wyników na część związaną z przychodami oraz część związaną z kosztami. Uzupełnieniem jest część związana z zarządzaniem zapasami oraz część poświęcona zagadnieniom e-commerce. 
 

>>>
>>>>
>>>>>>>>>>>>

SKLEPY
INTERMARCHÉ

95%
sklepów Intermarché jest rentownych
1200 m2
średnia powierzchnia sklepu
22 mln zł
średni obrót sklepu brutto

A CO Z MARŻĄ?

Sam obrót to dopiero połowa sukcesu. Jeżeli nie będzie mu towarzyszyła odpowiednia marża, może okazać się, że całe przedsięwzięcie jest nierentowne. Uzyskanie odpowiedniego obrotu to warunek konieczny, ale niewystarczający. Dlatego Książka budżetowa mówi o planowanych wskaźnikach marży zawsze w odniesieniu do określonego obrotu. 

Sam obrót to dopiero połowa sukcesu. Jeżeli nie będzie mu towarzyszyła odpowiednia marża, może okazać się, że całe przedsięwzięcie jest nierentowne. Uzyskanie odpowiedniego obrotu to warunek konieczny, ale niewystarczający. Dlatego Książka budżetowa mówi o planowanych wskaźnikach marży zawsze w odniesieniu do określonego obrotu. 

Jak widać, także w przypadku marż, udział właściciela sklepu jest kluczowy i w efekcie ma wpływ na wynik całego przedsiębiorstwa.

Zarządzanie sklepem to ciągły i niełatwy proces. Wymaga konsekwencji w działaniu oraz systematyczności. Dlatego tak ważne jest bieżące analizowanie funkcjonowania. Od szybkiej reakcji na zachodzące zmiany zależy powodzenie przedsięwzięcia. Do podstawowych działań zmierzających do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania sklepu należy:

  • weryfikowanie dostępności gamy produktowej,
  • weryfikowanie stanów zalegających,
  • weryfikowanie poziomu marży,
  • weryfikowanie poziomu likwidacji,
  • weryfikowanie wskaźników rabatowych,
  • weryfikowanie poziomu stanu magazynowego,
  • weryfikowanie dynamiki sprzedaży w odniesieniu do okresu porównawczego, 
  • analizowanie i optymalizacja kosztów,
  • prowadzenie inwestycji, koncept, oświetlenie.
wracamy z pytaniem:

czy chcesz
odmienić swoje Życie?

Zostań właścicielem supermarketu Intermarche!

Masz pytania lub wątpliwości dotyczące prowadzenia sklepu? A może jesteś już wstępnie zdecydowany? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku dni roboczych.
Prosimy, przemyśl te kwestie przed kontaktem:
oferujemy sprawdzony biznes, niezależność, a przy tym możliwości rozwoju i praktyczne wsparcie przy tworzeniu nowego przedsiębiorstwa. W zamian oczekujemy jednak wkładu własnego w wysokości min. 400 tys. złotych (niepochodzących z kredytu), a także zaangażowania, otwartości na zmiany i nową wiedzę. Jak się z tym czujesz?

Zostań właścicielem supermarketu Intermarche!

Masz pytania lub wątpliwości dotyczące prowadzenia sklepu? A może jesteś już wstępnie zdecydowany? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku dni roboczych.
Prosimy, przemyśl te kwestie przed kontaktem:
oferujemy sprawdzony biznes, niezależność, a przy tym możliwości rozwoju i praktyczne wsparcie przy tworzeniu nowego przedsiębiorstwa. W zamian oczekujemy jednak wkładu własnego w wysokości min. 400 tys. złotych (niepochodzących z kredytu), a także zaangażowania, otwartości na zmiany i nową wiedzę. Jak się z tym czujesz?
>
>>>>>>
>
>
>
>
>>>>
>
>
* - pole wymagane
„Administratorem danych osobowych podanych przez Ciebie w formularzu kontaktowym jest ITM Polska sp. z o.o. z siedzibą w Swadzimiu, ul. Św. Mikołaja 5, 62-080 Tarnowo Podgórne, adres elektroniczny: iod@muszkieterowie.pl. Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu prowadzenia postępowania rekrutacyjnego na wspólnika lub pracownika spółki wchodzącej w skład Grupy Muszkieterów, w celach marketingu usług własnych administratora, jak również w celach archiwalnych, statystycznych i w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu i inne prawa opisane szczegółowo w polityce prywatności
„Administratorem danych osobowych podanych przez Ciebie w formularzu kontaktowym jest ITM Polska sp. z o.o. z siedzibą w Swadzimiu, ul. Św. Mikołaja 5, 62-080 Tarnowo Podgórne, adres elektroniczny: iod@muszkieterowie.pl. Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu prowadzenia postępowania rekrutacyjnego na wspólnika lub pracownika spółki wchodzącej w skład Grupy Muszkieterów, w celach marketingu usług własnych administratora, jak również w celach archiwalnych, statystycznych i w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu i inne prawa opisane szczegółowo w polityce prywatności